دیدبان
مجید مجیدی:

پنج ماه دیگر فیلم "محمد(ص)" آماده نمایش می‌شود

پنج ماه دیگر فیلم "محمد(ص)" آماده نمایش می‌شود

به گزارش دیدبان به نقل از نسیم آنلاین، افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی پیامبر اعظم(ص) پیش از ظهر امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجید مجیدی، کارگردان فیلم محمد(ص) به عنوان سخنران افتتاحیه پشت تریبون رفت.

وی با بیان این که کار برای حضرت رسول(ص) و حضور پیدا کردن و قدم برداشتن در این راه عین رحمتی است که بر خود انجام می دهیم اظهار داشت: من توفیق داشتم که هفت سال از عمر ناقابلم را صرف پروژه ای کنم که به نام مقدس آن حضرت است؛ در طول این سال ها هجمه زیادی بر اسلام به خصوص ساحت نبی اکرم(ص) وارد شده، اگر دلیل این هجمه ها را بررسی کنیم متوجه می شویم زمانی که پیامبر خدا برگزیده شد و دین اسلام را اعلام کرد ابوسفیان ها و ابوجهل ها وجود پیغمبر را خطری دیدند و نگران آن چیزی بودند که با دنیای مادی آنها مغایرت داشت انسان آن روز در جهل مرکب بود و این جهل در دنیای امروز نیست وجود دارد فقط رنگش عوض شده و به جهل مدرن تبدیل شده است.

مجیدی در ادامه با اشاره به اسلام هراسی در غرب گفت: این همه هجمه به خاطر حقیقت ناب اسلام است که اینها می ترسند عیان شود و دنیای خودشان را ببازند برای همین جعل می کنند و اسلام عزیزمان را می ربایند و با دیدی جعلی به اسلام نگاه می کنند؛ اسلام هراسی، اسلام ستیزی، اسلام سلفی، اسلام پر از خشونت و وحشت نتیجه همین نگاه است البته در جهان اسلام، اسلام مظلوم تر است. زمانی که در کشورهای اسلامی اهداف مقدس رحمت للعالمین مغفول می شود چه انتظاری از دشمنان می توان داشت.

این کارگردان سینما با بیان این که به اعتقاد من امروزه پرداختن به ساحت رسول الله(ص) جهاد است گفت: این گونه جشنواره ها م یتواند سرآغاز حرکتی باشد که پرچم را درست برداریم البته صرف همایش و این که منتظر آثار بمانیم درست نیست باید راه بیفتیم و کوچه به کوچه استعدادها را پیدا کنیم، همانطور که صهیونیسم بر روی هنر به خصوص سینما چنبره زده و اهدافش را از طریق سینما و رسانه تبلیغ می کند جا دارد ما نیز سرمایه گذاری کرده و به این ابزار مجهز شویم؛ بنده به سهم خودم سعی کردم در این راه قدم بردارم و با توجه به عنایت پیامبر(ص) وارد این راه شدم و گفتم وارد این عرصه نمی شوم اما اگر شدم باید بهترین ها باشد.

مجیدی با اشاره به آخرین ساخته سینمایی اش، فیلم محمد(ص) اظهار داشت: در آستانه ورود به نیم قرن دوم زندگی ام توفیق داشتم در این راه قدم بردارم و وارد هفتمین سال ساخت فیلم شده ایم، ظرف پنج ماه دیگر پروژه به اتمام رسیده و به نمایش عمومی در خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: به بیشتر به قبل اسلام، زمان تولد و مقطع کودکی پیامبر(ص) پرداخته شده و سعی کرده ایم که عنصر وحدت در جهان اسلام باشد در این فیلم کاملا به ساحت پیامبر ادای احترام شده و چهره حضرت محمد را به دلیل قداست ایشان نشان نداده ایم اما خانواده پیامبر را به تصویر کشیده ایم.

این کارگردان سینما بیان داشت: من تنها به دیده یک فیلم به این پروژه نگاه نکردم بلکه آن را شروع یک نهضت می دانستم، در این راستا شهرک عظیمی احداث شد که این شهرک حداقل با سازه ما 30 سال باقی خواهد ماند تا فیلم های زیادی در رابطه با تاریخ اسلام تولید شود.

مجید مجیدی بیان داشت: در مورد حضرت عیسی(ع) 200 فیلم و سریال، در مورد حضرت موسی(ع) 120 فیلم ساخته شده اما در مورد پیامبر اسلام(ص) فقط یک فیلم ساخته شده که آن هم خیلی با نگاهی که ما به آن قائل هستیم سازگاری ندارد زیرا فقط به جنگ ها پرداخته است.

وی در انتها گفت: من از آقای ایوبی و مسئولان می خواهم که ما را تشویق کنند و فقط با حرف و بیانیه و ابلاغ این اقدامات صورت نمی گیرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن